10 Şubat 2014 Pazartesi

Tuvalet İletişimi


Başlığın "tuvalet iletişimi" olduğunda bakma sevgili okur. Aslında benim durumum iletişememek. Asya 25. ayında ve biz hala bezliyiz. Aslında standartlara göre bezli olmamız çok da sıradışı bir durum değil ancak facebookta bezsiz bebek grubunu takip ediyor üzerine bir de Bezsiz Bebek kitabını okuyorsanız 25. ayda bezi bırakmakta çook geç kalındığını söylüyor. Yahu anneler bebekleriyle tuvalet iletişimi doğumundan itibaren kuruyorlar, bebekleri misler gibi bezsiz dolaşıp ihtiyaçlarını tuvalette gideriyorlar.
Peki ben bunca şey biliyorum, bunca araştırma yaptım ama kızımla tuvalet iletişimini kurabildim mi? Hayır. Aslında biraz. Yani şöyle anlatayım efenim.
Kızımı geçen yaz yani o 17 aylıkken bezden kurtarmaya karar vermiştim. Aslında 17 ay da çok geç ama napiyim bezsiz bebekle o zaman tanışmıştım.Tam ben iletişime başlarken hoop bizim kızda vanijal yapışıklık tespit edildi ve biz onu açtırdık. Gerçi bu da ayrı bir yazının konusu ve açtırmakla iyi mi ettik kötü mü ettik başka çelişkilerin kaynağı. Neyse efendim odağı kaydırmayalım. Hal böyle olunca kızım acıyor diyor, elletmiyor, tuvalette oturmak istemiyor. Aslında tam o sırada da bezsiz olmaya ihtiyacı var ancak benim de sinirler iyice gerildiğinden ben bu işi bıraktım. Sonra yine denedim ki aslında Asya'nın tuvalete ya da lazımlığa oturmama gibi bir sorunu yok. Onun sorunu çişi geldiğinde oturmamak. Yoksa saatlerce lazımlıkta oturabilir.
Şimdi de yeni bir deneme atağındayız. Bunun sa sebebi bezden dolayı mantar olması ve geçmemesi. İlaç fayda etmiyor. Açık olması, hava alması lazım cildinin. Biz de bugün tamamen açık bıraktık. Büyük bir başarıyla çişini bir kez bile doğru yere yapmadı. Ama ben çok başarılıydım bu kez strese girmedim. Salladım yani ne yapayım? Kışmış, çamaşırlar kurumazmış, üşütürmüş falan filan. takmadım yani. Bu kez mecburen tuvalete alıştırmam lazım. Ben bu konuda bu kadar zorlanacağımı düşünmezdim.  Memeden kesme, tek başına yatma, emzik olaylarını pat diye çözen ben burada tıkandım kaldım. Eğer yeni anneyseniz ya da anne olmaya adaysanız bezsiz bebek kitabını okuyun derim. Siz de benim gibi iletişimde geç kalmayın. Maceralarımız devam edecek efenim. Takipte kalın.
Bu işlerle ilgili daha fazla bilgi istiyorum bu beni kesmedi diyorsanız Yavru Su'nun bloguna tıktık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder