3 Ekim 2013 Perşembe

Agatha Christie

Doğu Ekspresinde Cinayet ve Ölüm Dalgaları
Bu iki kitabı okudum Eylül ayı Agatha Christie okumalarında. Aslında okumam gereken çok kitap olduğu için sadece bir kitap seçmiştim ama sonra o kadar sevdim ki ikinci kitaba geçtim. Bütün kitaplarını okumak gibi bir niyetim var. Bakalım. Daha önceki yazı da da bahsetmiştim bu okumalardan. Öncelikle Doğu Ekspresinde Cinayetten başladım, biraz kendimi sağlama almak istedim, bu yazarın en sık duyduğum romanıydı ve çok keyif aldım okurken. Bir gecede bitirdim meraktan. Romanın sadece katili bulma çabaları değil de cinayetin işlenme sebebindeki toplumsal durumlar, ahlaki değerler ve bunların incelenmesi beni etkiledi. D.E.C romanında, masum bir çocuğun kaçırılması, yargının işlevsizliği, adaletin uygulanış mekanizması beni günümüzde yaşanan sorunları düşünmeye itti. Adaletin sağlam olmadığı toplumlarda bireyler kendi adaletlerini yaratmaya başlıyorlar. Onlar için yasalar değil de etik değerler önem kazanıyor. Romanın sonundaki iki son da aslında bunu anlatıyor. Vicdanın hangisini kabul ediyor?Bu romanda beni etkileyen şey adalet kavramı oldu. Ölüm dalgalarında ise bakış açıları ve sınıfsal düzenin incelenmesinden etkilendim.Sınıflar arası geçiş yapmak, statü kaybetmek, statükoyu yitirmek gibi durumlar iyi işlenmişti. Ben yazar açıklayana kadar olayı çözmeye çalışmadım, katilin kimliği beni şaşırttı. Bu romanda da en çok etkilendiğim şey insan ilişkileri oldu. Agatha Christi'yi diğer polisiye yazarlardan ayıran özellik duruma sosyolojik olarak da boyut katması bence aynı zamanda ahlak kavramını da çok iyi işliyor. Romanda Shakespeare'den de bazı alıntılar yapmış ve evet Shakespeare'deki ahlak anlayışının bir benzerini gördüm ben romanda. Filme almak ya da sahnelemek için çok iyi iki romandı.Teşekkür ediyorum.
Bu yazıları yazarken özellikle anlatmadım olayları, okumadıysanız okuyun derim.
Okumalarla ilgili şu yazılara da göz atabilirsiniz.
Arkadaşım Nilüfer Akcan'nın yazısı buraya tık tık
Thalassapolis'in yazısı buraya tık tık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder